34 frågor att ställa till en SEO-byrå som ska hjälpa dig med SEO

Hur ska du veta vilken SEO-byrå som är rätt grupp av människor som ska hjälpa ditt företag med marknadsföringen online? Börja med att ställa dessa frågor.

  • Kan du specificera de tjänster du tänker ge oss?
  • Vilka är de exakta tjänster, och mängden av varje, du planerar att leverera varje månad?
  • Hur många timmar kan vi förvänta oss per månad för varje tjänst?
  • Vilka tekniska aspekter av webbplatsen kommer ni gå igenom?
  • Hur många sidor på webbplatsen kommer du optimera i början?
  • Hur många sidor på webbplatsen kommer du optimera löpande varje månad?
  • Hur många nya landningssidor kommer du skapa per månad?
  • Hur många interna och externa artiklar kommer du ge oss per månad?
  • Hur många bra bakåtlänkar kan vi förvänta oss per månad?
  • Hur mycket tid ägnas åt kampanjens analys och rapportering?
  • Hur kommer du optimera vårt innehåll?
  • Kommer du att skapa nya texter eller arbeta med vårt befintliga innehåll?
  • Hur optimerar innehållet och varför är det viktigt att göra det på sätter?
  • Kommer du att skapa nya landningssidor?
  • Hur utför du länkbygge?
  • Vilken typ av länkar kommer du bygga och hur?
  • Hur många nya länkar kan vi förvänta oss per månad?
  • Har du en databas med relevanta länkplatser?
  • Vad vet du om Google Penguin och vad som avgör en länks kvalitet?
  • Kommer du att genomföra tekniska ändringar på webbplatsen?
  • Kan jag träffa teamet som tilldelats mitt projekt?
  • Arbetar du för närvarande för någon av våra konkurrenter?
  • Vad vet du om vår bransch?
  • Har du ett nätverk av resurser som är relevanta för vår bransch?
  • Har dina copywriters erfarenhet från vår bransch och kan vi se exempel?
  • Hur mycket tid behövs från vårt in-house team?
  • Hur ofta kommer vi ha möten?
  • Vilken typ av ökning i rankning kan vi förvänta oss?
  • Kan vi se några riktiga exempel på färdiga arbeten?
  • Hur kommer du att analysera kampanjer och rapportera om dem?
  • Hur ofta kommer du skicka rapporter?
  • Vilken programvara använder du för att rapportera?
  • När du får nya kampanjdata, hur gör du åtgärder baserat på resultaten?
  • Finns det en avslutningsklausul?

Läs mer om SEO och onlinemarknadsföring >>