Vanliga nyckeltal inom SEO

Vilka är de vanligaste SEO-nyckeltalen?

Vilka är egentligen de vanligaste nyckeltalen inom SEO och hur mäter man oftast framgången med SEO? Jo, enligt undersökningar som gjorts och enligt mig själv, så är sökordsrankning det SEO-nyckeltal som är det vanligaste nyckeltalet för att mäta framgången. Se fler av de vanliga nyckeltalen inom SEO i listan nedan.

  1. Sökordsrankningar
  2. Sidvisningar/sessioner
  3. Marknadsföringskvalificerade leads (MQL, SQL)
  4. Organisk trafik med eller utan varumärke i sökningarna
  5. Konverteringar och mål
  6. Avvisningsfrekvens
  7. Externa länkar
  8. Sidhastighet
  9. Customer Lifetime Value (CLV)
  10. Sociala medier (delningar, likes)
  11. Genomsnittlig tid på sidan
  12. Ökade intäkter
  13. Kundförvärvskostnad (CAC)
  14. Omnämningar via PR
  15. Prenumeranter på nyhetsbrev

Det var en lista på några av de femton vanligaste nyckeltalen inom SEO. Självklart kan det finnas fler.

Posted in SEO.