Vanliga nyckeltal inom SEO
Vilka är de vanligaste SEO-nyckeltalen?
Vilka är egentligen de vanligaste nyckeltalen inom SEO och hur mäter man oftast framgången med SEO? Jo, enligt undersökningar som gjorts och enligt mig själv, så är sökordsrankning det SEO-nyckeltal som är det vanligaste nyckeltalet för att mäta framgången. Se fler av de vanliga nyckeltalen inom SEO i listan nedan.
- Sökordsrankningar
- Sidvisningar/sessioner
- Marknadsföringskvalificerade leads (MQL, SQL)
- Organisk trafik med eller utan varumärke i sökningarna
- Konverteringar och mål
- Avvisningsfrekvens
- Externa länkar
- Sidhastighet
- Customer Lifetime Value (CLV)
- Sociala medier (delningar, likes)
- Genomsnittlig tid på sidan
- Ökade intäkter
- Kundförvärvskostnad (CAC)
- Omnämningar via PR
- Prenumeranter på nyhetsbrev
Det var en lista på några av de femton vanligaste nyckeltalen inom SEO. Självklart kan det finnas fler.