34 frågor att ställa till en SEO-byrå som ska hjälpa dig med SEO
Hur ska du veta vilken SEO-byrå som är rätt grupp av människor som ska hjälpa ditt företag med marknadsföringen online? Börja med att ställa dessa frågor.
- Kan du specificera de tjänster du tänker ge oss?
- Vilka är de exakta tjänster, och mängden av varje, du planerar att leverera varje månad?
- Hur många timmar kan vi förvänta oss per månad för varje tjänst?
- Vilka tekniska aspekter av webbplatsen kommer ni gå igenom?
- Hur många sidor på webbplatsen kommer du optimera i början?
- Hur många sidor på webbplatsen kommer du optimera löpande varje månad?
- Hur många nya landningssidor kommer du skapa per månad?
- Hur många interna och externa artiklar kommer du ge oss per månad?
- Hur många bra bakåtlänkar kan vi förvänta oss per månad?
- Hur mycket tid ägnas åt kampanjens analys och rapportering?
- Hur kommer du optimera vårt innehåll?
- Kommer du att skapa nya texter eller arbeta med vårt befintliga innehåll?
- Hur optimerar innehållet och varför är det viktigt att göra det på sätter?
- Kommer du att skapa nya landningssidor?
- Hur utför du länkbygge?
- Vilken typ av länkar kommer du bygga och hur?
- Hur många nya länkar kan vi förvänta oss per månad?
- Har du en databas med relevanta länkplatser?
- Vad vet du om Google Penguin och vad som avgör en länks kvalitet?
- Kommer du att genomföra tekniska ändringar på webbplatsen?
- Kan jag träffa teamet som tilldelats mitt projekt?
- Arbetar du för närvarande för någon av våra konkurrenter?
- Vad vet du om vår bransch?
- Har du ett nätverk av resurser som är relevanta för vår bransch?
- Har dina copywriters erfarenhet från vår bransch och kan vi se exempel?
- Hur mycket tid behövs från vårt in-house team?
- Hur ofta kommer vi ha möten?
- Vilken typ av ökning i rankning kan vi förvänta oss?
- Kan vi se några riktiga exempel på färdiga arbeten?
- Hur kommer du att analysera kampanjer och rapportera om dem?
- Hur ofta kommer du skicka rapporter?
- Vilken programvara använder du för att rapportera?
- När du får nya kampanjdata, hur gör du åtgärder baserat på resultaten?
- Finns det en avslutningsklausul?