Vad är Google Adwords?
Och varför man ska annonsera där
Varje dag så använder kunder sökmotorer så som (särskilt) Google™ för att hitta affärsverksamheter och jämföra produkter och tjänster. Med Adwords kan du fånga upp dessa kunder.
Googles annonseringsnätverk når över 90% av Sverige och världens internetanvändare och mer än 85% av de svenska hushållen använder internet som den huvudsakliga källan när de handlar från hela världen eller lokalt. Dessutom söker 63% av alla konsumenter information på nätet inför ett köp i en fysisk butik.
Adwords är en plattform för online-annonsering som är utformad för att hjälpa företag av alla storlekar att hitta (och bli hittade av) kunder.
När en kund utför en sökning visas relevanta annonser som matchar sökorden och personens geografiska position.
Det bästa med sökmotorannonsering
Genom att annonsera med Google Adwords – världens största annonseringsnätverk på webben, kan man synas där potentiella kunder tillbringar en stor del av av sin tid. Några fördelar med Google Adwords-annonsering är:
De som klickar på annonsen är redo för ett köp
Kunderna som söker efter en produkt eller tjänst på nätet har redan kommit långt i köpprocessen. Det enda som behövs är att synas på rätt sökord, skriva en bra adwordsannons och ha en bra landningssida.
Man bestämmer själv kostnaden
Man bestämmer själv vilken månadsbudget man vill ha och vad man max vill betala per klick.
Mätbart värde
Med PPC-annonsering (kostnad per klick) betalar man endast om någon klickar på annonsen. På så sätt kan man säga att varje krona av annonseringsbudgeten kan gå till att skapa en relation med en ny kund
Budskapet förstärks
Man kan komplettera sin befintliga kampanj (i TV, Tidningar, Radio etc.) med sökmotorannonsering för större effekt.
Läs om hur jag kan hjälpa dig öka din försäljning 2014 med Google Adwords
Bästa hälsningar
Fredrik Olsson
Freddys Webb & Foto
kontakt@freddyolsson.se