An online shop should look like an offline shop

 

An online shop should be more like a brick and mortar business.
Don’t you think?

Everyone should know where it is and it should be easy to get there. Inside the store, it’s very easy to find the product you are looking for.

There should be clear pricing and a detailed table of contents/nutrition information on every product. If you need help, there must be staff available in each department.

To find your way from one department to another should be easy peasy. The signs should be very clear.

It should be quick and easy to get to the checkout and you should be able to pay quickly and easily with multiple payment methods. Just before you pay, there should be lots of extra useless stuff (like the candy next to the queue) that you find hard to resist.

There shall be no grumpy cashiers and no long queues!

Best regards
Freddy Olsson
kontakt@freddyolsson.se
Freddy Olsson

More about online marketing

 

In Swedish

En webbutik ska se ut som en vanlig butik.

Alla ska veta vart den finns och det ska vara lätt att ta sig dit.
Inne i affären ska det vara lätt att hitta den vara man letar efter.

Det ska finnas tydlig prismärkning och en detaljerad innehållsförteckning på varje produkt. Om du vill ha hjälp med något ska det finnas tillgänglig personal på varje avdelning.

Att hitta från en avdelning till en annan ska gå snabbt, därför ska skyltningen vara mycket tydlig.

Det ska gå snabbt och lätt att ta sig till kassan och man ska kunna betala snabbt och smidigt med flera betalningssätt.

Precis innan du betalar ska det finnas massa extra onyttiga saker (som godiset bredvid kassakön) som du har svårt att motstå.

Det ska inte finnas några griniga kassörer och inga långa köer!

Läs mer om internetmarknadsföring

Hälsningar
Fredrik Olsson
kontakt@freddyolsson.se
Freddy Olsson